Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналітична довідка
про результати анонімного опитування відвідувачів Машівського районного суду Полтавської області
З метою підвищення якості надання судових послуг та рівня громадської довіри до суду в період з 22 грудня 2022 року по 29 грудня 2022 року в приміщенні Машівського районного суду Полтавської області проведено анонімне анкетування відвідувачів суду.
На вебсайті суду та на інформаційних стендах в приміщенні суду з метою інформування відвідувачів суду про проведення опитування були розміщені відповідні оголошення.
В опитуванні взяли участь респонденти, які були безпосередніми учасниками судових процесів або їх представниками. Учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання, чистота та прибраність приміщень суду тощо); повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо); ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність отримання повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість затримки/ перенесення судових слухань тощо). Крім того відвідувачі суду мали можливість відповісти на низку питань щодо ставлення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів; довіри самих громадян до судової влади взагалі та внести особисті побажання та пропозиції щодо вдосконалення роботи Машівського районного суду Полтавської області.
Всього в анонімному анкетуванні взяли участь 15 осіб, з яких 7 чоловіків (46,6%) та 8 жінок (53,3%).
Найбільш активними були респонденти у віці 26-39 років - 6 осіб, 5 осіб – у віці 18–25 років 3 особи - у віці 40-59 років, та 1 особа у віковій категорії 60 років та старше; з них 4 (26,6%) респондентів має середню та неповну середню освіту; 3 (20%) мають базову вищу освіту та 8 (59,2%) мають повну вищу освіту; вищу юридичну освіту мають 4 (26,6 %), не мають –11 (73,3%); 5 (33,3%) опитуваних мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 10 (66,6%) - в іншому населеному пункті; 4 (14,82%) респондентів з’явилися до суду для представлення інтересів інших осіб, тобто є адвокатами чи юрисконсультами, 4 (26,6%) громадян представляли особисто себе.
За результатами опитування отримано наступні результати:
- щодо оцінки доступність суду (чи легко Вам було знайти будівлю суду,чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом, чи зручно паркувати автомобіль, чи зазнавали певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони, як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами, чи завжди Ви мали можливість додзвонитись до суду та отримати потрібну інформацію, чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката та юриста у разі необхідності) отримані наступні результати (кількість відповідей):
незадовільно – становить 3,8%; задовільно – становить 2,8%; добре – становить 21,9%;
відмінно – становить 67,6%; важко сказати – становить 3,8%.
- щодо оцінки відвідувачами суду зручності умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
незадовільно -0; задовільно – 0; добре – становить 10,1%; відмінно – становить 86,6%;
важко сказати – становить 3,3%.
-щодо оцінки повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
незадовільно – 0; задовільно – 1, що становить 6,6%; добре – 3, що становить 20%;
відмінно – 11, що становить 73,3%.
-щодо оцінки ефективності організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність, з урахуванням поштового перебігу, надіслання судом повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість перенесення судових засідань; додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
незадовільно – 0; задовільно – 0; добре – 11,6%; відмінно – 81,6%; важко сказати -6,7%.
- щодо коректного та ввічливого ставлення суддів до відвідувачів суду (сторін по справі) отримані наступні результати (кількість відповідей):
ні – 0; скоріше ні – 0;скоріше так – 3, що становить 20 %;так – 12, що становить 80 %;
важко сказати – 0.
- щодо коректного та ввічливого ставлення працівників апарату суду до відвідувачів суду отримані наступні відомості (кількість відповідей):
ні – 0; скоріше ні – 2, що становить 13,3%; скоріше так – 1, що становить 6,6 %;
так – 11, що становить 73,3 %; важко сказати – 1, що становить 6,6%.
-щодо незалежності та неупередженості суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду отримані наступні відомості (кількість відповідей):
ні – 0; скоріше ні – 1, що становить 6,6%; скоріше так – 2, що становить 13,3 %;
так – 12, що становить 80 %.
Аналізуючи отримані під час проведення опитування громадян - відвідувачів суду відомості, слід зазначити, що відмічений високий рівень:
- зручностей умов перебування громадян в суді, повноти, якості та доступності інформації в суді (дванадцять осіб оцінили як «добре» та «відмінно», що становить 80%). Таким чином більшість респондентів вважають достатнім обсяг інформації, який розміщений на стендах у приміщенні суду та на сайті суду;
-за п’ятибальною шкалою якість роботи суду відвідувачі оцінили так: відмінно – 12 (80%), добре – 1(6,6%) та 2 (13,3%) респонденти зазначили у відповіді «КН», отже рівень задоволеності громадян роботою суду є досить високим та становить 4,9 бали;
-щодо питань про коректне та ввічливе ставлення суддів та працівників апарату до відвідувачів суду позитивну оцінку («скоріше так» та «так») надали п ’ ятнадцять (100%) ;
-щодо думки громадян про незалежність та неупередженість суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду – чотирнадцять осіб оцінило як «скоріше так» та «так» (93,3 %), один респондент відповів на це питання«скоріше ні» (6,6%).
Машівський суд Полтавської області щиро дякує всім громадянам, які прийняли участь в опитуванні, а також за високі оцінки організації діяльності суду. Як і в минулі роки, в майбутньому суд буде прикладати всіх зусиль для вдосконалення роботи суду, підвищувати рівень професійності і культури працівників апарату суду, брати активну участь в зміцненні довіри громадян до судової гілки влади, доступності судової системи, а також на покращення іміджу Машівського районного суду Полтавської області.