Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Так, на сьогодні Україна посідає одне із найперших місць в Європі за смертністю та травматизмом на дорогах, так як більшість дорожньо-транспортних пригод трапляються через перебування водіїв у нетверезому стані.
Транспортний засіб являється джерелом підвищеної небезпеки, а тому на водія покладається величезна відповідальність не тільки за своє життя, а й за життя пішоходів та цілісність майна інших громадян. На жаль, деякі водії дуже легковажно відносяться до своїх обов'язків нехтуючи правилами дорожнього руху та нормами чинного законодавства і досить часто керують транспортними засобом у стані алкогольного сп'яніння, що підтверджує вражаюча статистика кількості травмованих та загиблих осіб внаслідок вчинення ДТП.
Тому усвідомлення суспільством про невідворотність застосування судом адміністративного стягнення за кожен випадок безвідповідального відношення до свого та чужого життя, безумовно сприятиме підвищенню дисципліни водіїв і рівню безпеки на дорогах та, як наслідок, зменшенню кількості ДТП в Україні.
З метою посилення адміністративної відповідальності водіїв Законом України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» від 07.07.2016 р. №1446-VIII суттєво підвищено розмір штрафів.
Згідно частини 1 статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) вчинення адміністративного правопорушення, а саме керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп'яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, - тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (10200 грн.) з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб - накладення штрафу в розмірі шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (10200 грн.).
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, - тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (20400 грн.) з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, за відмову від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, - тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (40000 грн.) з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.
Вживання водієм транспортного засобу після дорожньо-транспортної пригоди за його участю алкоголю, наркотиків, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як транспортний засіб був зупинений на вимогу поліцейського, до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду, - тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (20400 грн.) або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб, з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки.
Згідно статті 221 КУпАП справи про притягнення осіб до адміністративної відповідальності за статтею 130 КУпАП підвідомчі районним, районним в містах, міським чи міськрайонним судам.
В провадженні Машівського районного суду Полтавської області в період з 01 січня 2018 року по 01 червня 2018 року перебувало 25 справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 130 КУпАП, що становить 19,4 % від загальної кількості справ про адміністративні правопорушення.
Розглянуто судом 21 справа, з яких по 18 застосовано адміністративні стягнення у виді штрафу на загальну суму 204000 гривень та позбавлено права керування транспортними засобам 17 осіб; , по 3 провадження по справі закрито, в тому числі щодо 2 осіб по причині закінчення на момент розгляду справ строків передбачених статтею 38 КУпАП, відносно 1 особи закрито провадження у зв’язку з відсутністю в діях складу адміністративного правопорушення.
Судом відповідно до вимог статті 278 КУпАП, після вивчення матеріалів справ про адміністративне правопорушення за статтею 130 КУпАП на адресу місцевого відділення поліції повернуто 2 матеріали, для належного оформлення.
Недотримання вимог статті 256 КУпАП при складанні протоколу про адміністративне правопорушення призводить до вимушеного порушення строку розгляду справ, а іноді й до спливу строків притягнення правопорушників до адміністративної відповідальності.
Що стосується дотримання п’ятнадцятиденного строку розгляду справи, передбаченого статтею 277 КУпАП, то слід визнати, що в цілому справи були розглянуті з постановленням рішення про притягнення винної особи до адміністративної відповідальності за період з 01.01.2018 року по 01.06.2018 року з незначними порушеннями цього строку. Причиною цього, як правило, була неявка правопорушника на виклик до суду або направлено заяву про перенесення розгляду справи на іншу дату, що призводило до перенесення розгляду справи на певний строк.
Однак, незважаючи на ті чи інші обставини, що негативно впливають на дотримання строків, передбачених статтею 277 КУпАП, розгляд справ про адміністративні правопорушення здійснюється Машівським районним судом Полтавської області у відповідності до норм діючого законодавства, а також вживаються заходи, направлені на недопущення випадків уникнення винних від відповідальності.
Протягом звітного періоду громадяни, які були визнані винними у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого статтею 130 КУпАП, реалізовували своє законне право на апеляційне оскарження відповідно до статті 287 КУпАП та ними було подано 3 апеляційні скарги на постанови суду, за результатами розгляду 1 скаргу залишено без задоволення, а рішення суду без змін та 2 скарги на даний час знаходяться на розгляді в Апеляційному суді Полтавської області.
Голова суду С.М. Косик