flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян до Машівського районного суду Полтавської області за 2020 рік

Право на звернення є одним зі складових елементів механізму забезпечення основних прав і свобод людини і громадянина. Це право закріплено у Конституції України. Так, статтею 40 Конституції України передбачено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Діяльність Машівського районного суду Полтавської області по роботі зі зверненнями громадя ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання у сфері звернень.

Найважливішими завданнями суду по роботі зі зверненнями громадян  під час розгляду звернень та інформаційних запитів є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання               на них.

Робота зі зверненнями громадян у суді здійснювалася відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів.   Машівський районний суд Полтавської області  постійно здійснює  аналіз  звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.

Прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області здійснювався головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату та відповідальними працівниками апарату суду у встановлені дні прийому відповідно до графіку прийому громадян, який розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.

         Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснювався, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяло попередженню виникнення скарг.

        Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 16 березня 2020 року № 1 «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження  протиепідемічних заходів», розпоряджень голови суду  №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9 про внесення змін до п.1 розпорядження № 1 голови суду від 16 березня 2020 року «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження  протиепідемічних заходів» з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особистий прийом громадян тимчасово припинено .

Протягом 2020 року до Машівського районного суду  Полтавської області надійшло 6 звернень громадян (в порівнянні з 2019 роком кількість звернень, що надійшли до суду не змінилася).

 

У зверненнях громадян порушувалися наступні питання щодо:

- прийняття рішень або планування прийняття рішень про здійснення заходів щодо запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2 під час дії карантину в суді;

- видачі копії судового рішення по справі;

- надання допомоги у вирішенні сімейних правовідносин;

- отримання інформаці про примусове стягнення боргу;

- внесення до ЄДРСР копії рішення  Машівського районного суду Полтавської області за 2006,2008 роки.

За результатами розгляду громадянам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формувалися у справи та зберігалися в номенклатурних справах відповідно до номенклатури суду.

Звернення громадян, що надходили до суду,  розглядалися та вирішувалися у строки, визначені чиним законодавством України в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, що не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.

Термін розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня, наступного за днем, з якого починається строк (таким днем є день їх надходження та реєстрації в суді), по день направлення заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.

Звернення, оформлене без дотримання вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України «Про звернення громадян».

Звернення, що надійшли до суду протягом 2020 року, розглянуті в термін від 1 до 7 днів. В загальній кількості звернень громадян відсутні такі, терміни розгляду яких були порушені.          

По фактах, викладених у зверненнях громадян, проводилася перевірка, за результатами якої, заявникам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснювалися положення чинного законодавства.

Крім того, до суду щоденно надходять звернення громадян в телефонному режимі. Здебільшого вони стосуються  інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надаються помічниками, секретарями суду та секретарями судового засідання.

Звернення від Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, інвалідів Великої Вітчизняної війни, громадян, які потребують соцзахисту, постраждалих від аварії на ЧАЕС, Матерів-героїнь, не надходили. 

Випадків повторних звернень не зареєстровано.

Залишків  не розглянутих скарг та звернень - немає.

Узагальнені результати розгляду звернень громадян висвітлюються на офіційному вебсайті суду.

 Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату.

 З метою покращення організації роботи суду, спрямованої на виконання Закону України  «Про звернення громадян» та зменшення кількості надходження заяв та скарг  з  працівниками апарату суду  проводяться навчання по вивченню діючого законодавства, обговорюються інші заходи, які необхідні для правильного та своєчасного розгляду звернень.

            Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян, що надходять до суду, дає можливість зробити висновки про реальний стан забезпечення конституційних прав громадян на звернення та про стан розв’язання питань, порушених у цих зверненнях.

Діяльність суду і в подальшому буде спрямована на вдосконалення роботи зі зверненнями громадян, як одного із напрямів поліпшення соціально-політичної ситуації в суспільстві, а також на підвищення рівня поваги та довіри з боку громадян до органів державної влади та підвищення авторитету судової системи.

 

Заступник керівника апарату                                                                              С.А. Дузенко

11.01.2021 року