Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Звернення громадян є одним із засобів захисту їх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України. Так, статтею 40 Конституції України передбачено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Діяльність Машівського районного суду Полтавської області по роботі зі зверненнями громадя ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання у сфері звернень.
Найважливішими завданнями суду по роботі зі зверненнями громадян під час розгляду звернень та інформаційних запитів є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.
Робота зі зверненнями громадян у суді здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів. Машівський районний суд Полтавської області постійно здійснює аналіз звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.
Прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області здійснюється головою суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату та відповідальними працівниками апарату суду у встановлені дні прийому відповідно до графіку прийому громадян, який розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.
Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснювався, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяло попередженню виникнення скарг.
Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 16 березня 2020 року № 1 «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження протиепідемічних заходів» зі змінами, з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особистий прийом громадян тимчасово припинено.
Протягом 2021 року до Машівського районного суду Полтавської області надійшло 12 звернень громадян ( в порівнянні з аналогічним періодом 2020 року 6).
Аналізуючи причини збільшення кількості звернень громадян необхідно зазначити, що основним наслідком їх надходжень є незнання, або низький рівень знання громадянами діючого законодавства.
У зверненнях, що надійшли до суду порушувалися наступні питання :
- щодо внесення судових рішень Машівського районного суду Полтавської області за 2006-2007 рр. до Єдиного державного реєстру судових рішень;
- видачі виконавчих листів по справі;
- надання доступу до кримінальної справи для ознайомлення як свідку;
- розгляду заяви про відвід судді у строки, встановлені частиною 7 ст. 40 ЦПК України.
На всі письмові звернення заявникам надсилалася письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формувалися у справи відповідно до номенклатури суду.
Крім того, до суду щоденно надходять звернення громадян в телефонному режимі. Здебільшого вони стосуються інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надаються помічниками суддів ,секретарями суду та секретарями судового засідання.
Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до суду не надходили.
Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.
Залишки нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду відсутні.
Узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян висвітлювалися на офіційній вебсторінці суду.
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату суду.
З метою покращення організації роботи суду та зменшення кількості надходження заяв та скарг з працівниками апарату суду проводяться навчання по вивченню діючого законодавства, обговорюються інші заходи, які необхідні для правильного та своєчасного розгляду звернень.
Аналіз звернень громадян, що надходять до Машівського районного суду Полтавської області, дають можливість зробити висновки про реальний стан забезпечення конституційних прав громадян на звернення та про стан розв’язання питань, порушених у цих зверненнях.
Заступник керівника апарату Світлана ДУЗЕНКО