flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян у Машівському районному суді Полтавської області за III квартал 2020 року

01 жовтня 2020, 13:46

Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України. Зокрема, у статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений Законом строк.

          До законодавчих актів, які конкретизують положення   статті 40 Основного Закону, відносяться: Закон України «Про звернення громадян»  (№ 393/96-ВР), Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»  (№109/2008), Інструкція, затверджена постановою КМУ від 14 квітня 1997 року № 348 зі змінами.

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Робота зі звернень громадян у суді організована та ведеться у відповідності з вимогами положень статей Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції.

Особистий прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату та відповідальними працівниками апарату суду у встановлені дні прийому. 

Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.

          Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

          Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 16 березня 2020 року № 1 «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження  протиепідемічних заходів» з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особистий прийом громадян тимчасово припинено .

    Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. У суді дотримується, визначений Інструкцією, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація.  

Кореспонденція щодо звернень громадян приймається працівником канцелярії суду. Під час приймання кореспонденції перевіряється цілісність конверта або пакета, відповідність їх адресування. Кореспонденція, що приймається, перевіряється відповідно до додатка.

При реєстрації звернення громадян підлягають обов’язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону України «Про звернення громадян» видами: пропозиції, заяви чи скарги. Конверти, в яких надійшли звернення, зберігаються разом із цими зверненнями. Письмові звернення, подані під час особистого прийому, також підлягають обов’язковій реєстрації.

            Скарги, запити, листи після їх реєстрації передаються голові суду для накладення резолюції, після чого для подальшого опрацювання  передаються  до відділу  діловодствата передачі безпосереднім виконавцям.

 Після отримання звернення  відповідальним   працівником ведеться систематизована реєстрація звернень в  автоматизованій  системі діловодства суду КП Д-3 шляхом введення таких елементів: прізвища, імені, по батькові заявника, дати надходження звернення, форми надходження звернення (поштою, на особистому прийомі, через уповноважену особу, через органи влади, через засоби масової інформації, від інших органів, установ чи організацій), ознак надходження звернення (первинне, повторне, дублетне, неодноразове, масове), виду надходження (пропозиції, зауваження), заяви (клопотання, скарги), суб’єкта звернення (індивідуальне, колективне, анонімне), типу звернення (телеграма, лист, усне), категорії авторів звернення (учасник війни, дитина війни, інвалід Великої Вітчизняної війни, інвалід війни, учасник бойових дій, ветеран праці, інвалід I групи, інвалід II групи, інвалід III групи, дитина-інвалід, одинока мати, мати-героїня, багатодітна сім’я, особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Герой України, Герой Радянського Союзу, Герой Соціалістичної праці, дитина, інші категорії), соціального стану авторів звернень (пенсіонер, робітник, селянин, працівник бюджетної сфери, державний службовець, військовослужбовець, підприємець, безробітний, учень, студент, служитель релігійної організації, особа, що позбавлена волі, інші), дати, індексу, контролю, основних питань, які порушуються у зверненні (індексу цього питання), змісту і дати резолюції, прізвища виконавця, терміну виконання, дати надіслання, індексу і змісту документа, прийнятих рішень, дати зняття з контролю.

Відповідальний працівник реєструє їх у день надходження в автоматизованій системі та у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду та  заступником керівника апарату.  У разі надходження повторних, дублетних, неодноразових, масових звернень їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідній графі робиться позначка. Колективні звернення громадян реєструються з позначкою «Колективне» за прізвищем першого заявника, якому і надсилається відповідь.

Протягом III кварталу 2020 року до  Машівського районного суду Полтавської області надійшло 2  письмових звернення (в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року 2), які стосувалися надання допомоги у сімейних правовідносинах та отримання інформації про примусове стягнення боргу.

   Всі звернення, що надійшли до суду розглянуті своєчасно. В загальній кількості звернень громадян відсутні такі, терміни розгляду яких були порушені.                            По фактах, викладених у зверненнях громадян, проводилася перевірка, за результатами якої, заявникам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснені положення чинного законодавства.

Крім  того, до суду щоденно надходять звернення громадян  в телефонному режимі. Здебільшого вони стосуються  інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надаються секретарями суду та секретарями судового засідання.

Випадків повторних звернень не виявлено.

Залишків  не розглянутих скарг та звернень  -  немає.

Враховуючи значення гарантування конституційних прав і свобод громадян на звернення до органів державної влади, керівництвом суду звертається особлива увага по даному напрямку роботи. Так, усі звернення, які надходять до суду розглядаються у найкоротші строки, надаються повні, вичерпні роз’яснення, не допускається надання неоднозначних, необгрунтованих відповідей.

З метою підвищення ефективності та якості роботи по розгляду звернень громадян, відповідності її до вимог діючого законодавства, а також виявлення та усунення причин, що породжують надходження необгрунтованих та повторних звернень проводиться систематичний контроль за зверненнями, результати узагальнення даного напрямку роботи обговорюються на оперативних нарадах  працівників апарату суду.

 

        

Заступник керівника апарату                                                                                  С.А. Дузенко