flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян Машівського районного суду Полтавської області за I півріччя 2021 року

30 червня 2021, 17:05

Питання упорядкування роботи зі зверненнями громадян, забезпечення реалізації конституційного права громадян на письмове звернення та особистий прийом, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, із порушенням строків, установлених законодавством  є один з основних напрямків роботи Машівського районного суду Полтавської області, який контролюється керівництвом суду.

Порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян»  № 393/96-ВР від 02.10.1996 року, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного   права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 7 лютого 2008 року № 109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» № 348 від 14 квітня 1997 року зі змінами та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

   Кореспонденція щодо звернень громадян приймається працівником канцелярії суду. Під час приймання кореспонденції перевіряється цілісність конверта або пакета, відповідність їх адресування. Кореспонденція, що приймається, перевіряється відповідно до додатка.

При реєстрації звернення громадян підлягають обов’язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону України «Про звернення громадян» видами: пропозиції, заяви чи скарги. Конверти, в яких надійшли звернення, зберігаються разом із цими зверненнями. Письмові звернення, подані під час особистого прийому, також підлягають обов’язковій реєстрації.

            Скарги, запити, листи після їх реєстрації передаються голові суду для накладення резолюції, після чого для подальшого опрацювання  передаються  до канцелярії суду та передачі безпосереднім виконавцям.

Після отримання звернення  відповідальним працівником ведеться систематизована реєстрація звернень в  автоматизованій  системі діловодства суду КП Д-3 .

Відповідальний працівник реєструє їх у день надходження в автоматизованій системі та у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, у суді окремо ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду та  заступником керівника апарату.  У разі надходження повторних, дублетних, неодноразових, масових звернень їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідній графі робиться позначка. Колективні звернення громадян реєструються з позначкою «Колективне» за прізвищем першого заявника, якому і надсилається відповідь.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. У суді дотримується, визначений законодавством, порядок формування справ за зверненнями громадян. Кожне звернення, пропозиція, скарга оформлюються у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігається у відповідального працівника в хронологічному порядку.

   Протягом I півріччя 2021 року до  Машівського районного суду Полтавської області надійшло 4 письмових звернень від державного реєстратора Ланнівського виконавчого комітету Мирошниченко С.А. які стосувалися внесення рішень  Машівського районного суду  Полтавської області за минулі роки до Єдиного державного реєстру судових рішень та 1 звернення від Строчкіна О. В. про ознайомлення з матеріалами судової справи (в порівнянні з аналогічним періодом 2020 року кількість звернень не змінилася).

По фактах, викладених у зверненнях громадян, проводилася перевірка, за результатами якої, заявникам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснені положення чинного законодавства.

Всі звернення, що надійшли до суду розглянуті без порушень строків, передбачених Законом України «Про звернення громадян».

Випадків повторних звернень не виявлено.

Залишки  не розглянутих скарг та звернень  -  відсутні.

 Звернень від Героїв України, ветеранів війни і праці, інвалідів, інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, не надходило.

Крім  того, до суду щоденно надходять звернення громадян  в телефонному режимі. Здебільшого вони стосуються інформації стосовно руху справ, відповіді на них оперативно надаються секретарями суду та секретарями судового засідання.

Особистий прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату та відповідальними працівниками апарату суду у встановлені дні прийому. 

Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.

         Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

         Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 04 січня 2021 року № 1 «Про продовження особливого режиму роботи суду на час карантину, встановленого розпорядженням від 16.03.2020 року №1» з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особистий прийом громадян тимчасово призупинено .

           Одночасно громадянам  роз‘яснено можливість  звернення до суду з використанням  сучасних  альтернативних способів, а саме :

- при подачі документів до суду надавати письмову згоду на надсилання судової повістки у вигляді SMS-повідомлень, вказуючи свій номер мобільного телефону;

- ознайомлюватися з датою призначення справи до розгляду на веб-сайті Машівського районного суду Полтавської області у розділі «Громадянам» Списки судових справ, призначених до розгляду ;

- отримувати процесуальні документи електронною поштою або особисто;

- отримувати процесуальні документи електронною поштою через підсистему «Електронний суд»;

- телефонувати до канцелярії суду,  секретарів судового засідання .

З метою підвищення ефективності та якості роботи по розгляду звернень громадян, відповідності її до вимог діючого законодавства, а також виявлення та усунення причин, що породжують надходження необгрунтованих та повторних звернень проводиться систематичний контроль за зверненнями, результати узагальнення даного напрямку роботи обговорюються на оперативних нарадах  працівників апарату суду.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Машівському районному суді Полтавської області буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

           

Заступник керівника апарату                                                                                       С.А. Дузенко