flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян до Машівського районного суду Полтавської області за 2022 рік

29 грудня 2022, 10:07

 

Аналізпроведеної роботи по зверненнях громадян до Машівського районного суду Полтавської області  за 2022 рік

 

У сучасному світі рівень правового захисту прав та свобод людини і громадянина є ключовим показником демократизму суспільства і держави, оскільки в демократичній правовій державі кожне право особи, закріплене належним чином, забезпечується всією повнотою влади. Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, яке гарантовано Конституцією України та Законом України «Про звернення громадян». Особисте право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права та законні інтереси, а також відновлювати їх у разі порушення.

Діяльність Машівського районного суду Полтавської області по роботі зі зверненнями громадя ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання у сфері звернень.

Найважливішими завданнями суду по роботі зі зверненнями громадян  під час розгляду звернень та інформаційних запитів є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.

Робота зі зверненнями громадян у суді здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів.   Машівський районний суд Полтавської області  постійно здійснює  аналіз  звернень громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного розв’язання.

Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються та вирішуються у строки, визначені законами. За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.

            Прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату та відповідальними працівниками апарату суду у встановлені дні прийому відповідно до графіку прийому громадян, який розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.

          Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснювався, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяло попередженню виникнення скарг.

          Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 16 березня 2020 року № 1 «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження протиепідемічних заходів» зі змінами, з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особистий прийом громадян тимчасово припинено.

Протягом  2022 року до Машівського районного суду  Полтавської області надійшло 6 звернень громадян ( в порівнянні з аналогічним періодом 2021 року -12).

 

 

Зменшення кількості звернень громадян полягає в злагодженій роботі колективу суду, працівники якого сумлінно ставляться до своїх обов'язків та неухильно додержуються в своїй роботі діючого законодавства, а також завдяки систематичному проведенню занять з працівниками апарату.

У зверненнях, що надійшли до суду порушувалися питання шодо відводу судді; притягнення судді до дисциплінарної відповідальності; подачі документів до державної міграційної служби для паспортизації; звільнення від сплати судового збору; надання  для ознайомлення на електронну пошту  матеріалів справи; отримання документів по справі електронною поштою.

На всі заяви, скарги надані вмотивовані відповіді та роз’яснення.

Не дивлячись на те, що  деякі звернення є необґрунтованими, обговорення та аналіз ведеться по кожному з них, за результатами чого вживаються певні заходи.

 Крім того, до суду щоденно надходять звернення громадян  в телефонному режимі. Здебільшого вони стосуються інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надаються помічниками суддів ,секретарями суду та секретарями судового засідання.

Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до суду не надходили.

Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Залишки нерозглянутих звернень на кінець  звітного періоду відсутні.

Узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян  висвітлювалися  на  офіційній  вебсторінці суду.

            Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату суду.   

             З метою покращення організації роботи суду та зменшення кількості надходження заяв та скарг з  працівниками апарату суду  проводяться навчання по вивченню діючого законодавства, обговорюються інші заходи, які необхідні для правильного та своєчасного розгляду звернень.

Підводячи підсумок, слід зазначити, що Машівський районний суд Полтавської області  і надалі забезпечуватиме всебічний розгляд звернень громадян, неупереджену та вчасну перевірку фактів, викладених у зверненнях, фактичне поновлення порушених прав та інтересів громадян, надання відповідей (інформації) по зверненням громадян та дотримуватиметься строків їх виконання, встановлених чинним законодавством.

 

Заступник керівника апарату                                                                            Світлана ДУЗЕНКО

 

 

 

 

 Крім того, на виконання пункту 10 частини першої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на офіційному  вебсайті суду в розділі «Доступ до публічної інформації» підрозділ «Звіти щодо надходження до суду запитів на публічну інформацію» судом щоквартально публікуються звіти про надходження запитів про надання публічної інформації .