flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян до Машівського районного суду Полтавської області за I півріччя 2023 року

05 липня 2023, 08:45

 

 

            Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян є Конституція України, а тому організація роботи зі зверненнями громадян у Машівському районному суді Полтавської області  організована відповідно до ст.40 Конституції України.

             Крім того, порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Законом України «Про звернення громадян» №393/96-ВР від 02.10.1996, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 07.02.2008 №109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» №348 від 14.04.1997.

Згідно вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до суду, має право:

  • особисто викласти аргументи особі, що перевірила заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
  • знайомитися з матеріалами перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті судом;
  • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
  • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
  • висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;
  • вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень порядку розгляду звернень.

            Громадяни мають право викладати свої звернення в письмовій або усній формі у вигляді пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг. Звернення, оформлені належним чином і подані до суду у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

            Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства. Обов’язки по веденню діловодства по зверненням громадян покладені на консультанта суду.

            Усі пропозиції, заяви і скарги громадян, що надійшли до суду, реєструються у день їх надходження в автоматизованій системі документообігу суду та у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

            У суді забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.

            Протягом І півріччя 2023 року до Машівського районного суду Полтавської області надійшло 8  письмових звернення громадян (фізичних осіб).    

             У зверненнях, що надійшли до суду порушувалися питання шодо отримання копії рішення суду, ознайомлення з матеріалами справи та зобов» язання працівників прокуратури провести повторно перевірку факту вчинення неправомірних дій.

     

             Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

            На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.

            Всі звернення громадян розглянуті з дотриманням термінів, передбачених чинним законодавством, зокрема:

  • до 5 днів – розглянуто 30 звернень;
  • до 15 днів – розглянуто 14 звернень.

            Про результати розгляду звернень громадянам повідомлялось письмово.

            Згідно вимог ст.22 Закону України «Про звернення громадян» голова суду,  заступник голови суду, керівник апарату суду та заступник керівника апарату суду проводять особистий прийом громадян у встановлені дні та години відповідно до встановленого графіку. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному веб-сайті суду.

Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються в спеціальному журналі.               Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснювався, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяло попередженню виникнення скарг.

          Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 16 березня 2020 року № 1 «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження протиепідемічних заходів» зі змінами, з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особистий прийом громадян тимчасово припинено.

            Для поліпшення та удосконалення організації роботи зі зверненнями громадян спрямовано зусилля на проведення організаційних заходів щодо систематичного вивчення стану роботи суду з даного питання та заходів спрямованих на попередження надходження нових заяв та скарг:

  • постійно виконуються доручення голови суду щодо своєчасного та обґрунтованого розгляду звернень громадян;
  • аналізуються причини звернень громадян ;
  • розміщення у приміщенні суду та на офіційному сайті суду для використання необхідні для громадян довідкові матеріали (зразки заяв, реквізити для сплати судового збору, штрафів, графік роботи суду та прийому громадян, правила поведінки в приміщенні суду та ін.), інформаційні матеріали щодо порядку розгляду звернень громадян;
  • посилення контролю за виконавчою дисципліною та діяльністю працівників апарату суду, з метою забезпечення належного виконання посадових обов’язків.

            За наслідками звернень громадян протягом І півріччя 2023 року до дисциплінарної відповідальності працівників апарату суду притягнено не було.

             Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду та  керівника апарату суду.

            Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Машівському районному суді Полтавської області забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 Заступник керівника апарату                                                                    Світлана ДУЗЕНКО