Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз
стану організації роботи Машівського районного суду Полтавської області
по виконанню Закону України «Про звернення громадян»
за I півріччя 2024 рік
На виконання плану роботи Машівського районного суду Полтавської області, затвердженого наказом голови суду від 29.12.2023 року № 32.1-04 проведено аналіз стану розгляду звернень громадян, підприємств, установ, організацій протягом I півріччя 2024 року.
Звернення громадян є одним із засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у ст.40 Конституції України. Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, права громадян на участь в управлінні державними справами є Закон України № 393/96-ВР від 2 жовтня 1996 року «Про звернення громадян» (із змінами і доповненнями) – (далі – Закон).
Дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений Кримінальним процесуальним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України, трудовим законодавством, законами України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про доступ до судових рішень», Кодексом адміністративного судочинства України, Законом України «Про запобігання корупції».
Додатково питання роботи зі зверненнями громадян регулюються ЗУ «Про інформацію» від 02.12.1992 року зі змінами і доповненнями, «Про доступ до публічної інформації» зі змінами і доповненнями, Інструкцією з діловодства по зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форм власності, у засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997 року, діючою Інструкцією з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі - Інструкція), затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 17 грудня 2013 року N 173 (погодженого Вищим спеціалізованим судом України з розгляду цивільних і кримінальних справ листом від 17 грудня 2013 року №11-2038/0/4-13) в частині, яка не суперечить вищевказаній Інструкції з діловодства по зверненням).
В суді розроблено та затверджено графіки особистого прийому громадян керівництвом суду. Прийом громадян здійснюється у визначені дні та години.
Графіки прийому громадян розміщені в приміщенні суду у зручних для вільного огляду місцях та на офіційному веб-сайті суду.
Особистий прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області проводиться кожний перший та третій понеділок місяця на особистому прийомі головою суду, а також щоденно керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду та канцелярією суду. Дані щодо осіб, прийнятих на особистому прийомі вносяться в окремий журнал, який прошитий, пронумерований, скріплений підписом та печаткою суду та ведеться на державній мові.
Під час особистого прийому керівництвом суду надаються вичерпні та вмотивовані роз’яснення щодо реалізації прав громадян шляхом звернення до суду, строки і порядок оскарження судових рішень, порядок поновлення строку на оскарження тощо.
Добре організований особистий прийом громадян, уважне ставлення не тільки керівництва суду, але й працівників апарату сприяє зменшенню кількості заяв і скарг, що надходять до суду.
Порушень графіків прийому громадян протягом першого півріччя 2024 року у Машівському районному суді допущено не було.
Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства .
Відповідно до наказу керівника апарату суду від 01.02.2012 року № 06.1-05 відповідальною за організацію роботи по зверненнях громадян визначено заступника керівника апарату суду Дузенко С.А.
Звернення громадян реєструються в автоматизованій системі документообігу суду. Попередній розгляд звернень та строк їх надходження до безпосередніх виконавців не перевищує одного робочого дня.
Усі звернення громадян, що надходять до суду, підлягають обов’язковій класифікації за видами, встановленими статтею 3 Закону, а саме: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.
Протягом першого півріччя 2024 року до Машівського районного суду Полтавської області надійшло 1 письмове звернення (в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року -8) .
Звернення розглянуто в строки, передбачені чинним законодавством, а саме в термін до 15 днів. Пропущення строків розгляду звернень громадян допущено не було.
Залишку нерозглянутих звернень на кінець першого півріччя 2024 року – не має.
Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.
Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності Машівського суду Полтавської області, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку.
Проведений аналіз стану роботи із зверненнями громадян, що надходять до суду, дають можливість створювати оптимальні умови для реалізації громадянами своїх законних прав та інтересів та зробити висновки про реальний стан забезпечення конституційних прав громадян на звернення та про стан розв’язання питань, порушених у цих зверненнях.
Заступник керівника апарату суду Світлана ДУЗЕНКО
10.07.2024 року