flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян Машівського районного суду Полтавської області за І півріччя 2025 року

01 липня 2025, 08:46

Право на звернення, як важливий конституційний принцип участі громадян в управлінні державними та громадськими справами знаходить свою реалізацію в Законі України від 02 жовтня 1996 року «Про звернення громадян». Цим Законом громадянам забезпечується право звертатися не лише до органів державної влади і місцевого самоврядування, а й до об’єднань громадян, установ, організацій незалежно від форм власності, підприємств, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їхніх функціональних обов’язків, щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних і особистих прав та законних інтересів.

Громадяни мають право викладати свої звернення в письмовій або усній формі у вигляді пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг. Звернення, оформлені належним чином і подані до суду у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства. Особисту відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян несе голова суду.

Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в програмі автоматизованої системи документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції, після чого передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян. Кожному із звернень громадян присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.

Машівський районний суд Полтавської області при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, у разі потреби вимагає у виконавців матеріали їх перевірки, вживає інші заходи для неупередженого, об’єктивного і всебічного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

Судом постійно тримається на контролі питання своєчасності розгляду звернень громадян та оперативності вирішення порушених питань, надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об’єктивні відповіді та роз’яснення.

У суді забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.

Також, дотримується, визначений Інструкцією, порядок формування справ за зверненням громадян.

Кожне звернення оформлюється у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігаються у відповідального працівника в хронологічному порядку до закінчення року, після чого передаються згідно акту передачі до архіву суду.

Прийом громадян, які особисто звернулися до суду, здійснюється у формах прийняття уповноваженими на це працівниками апарату суду поданих ними заяв, скарг, клопотань та інших звернень з подальшою їх реєстрацією і опрацюванням в порядку, визначеному правилами діловодства, а також через особистий прийом, що проводиться керівництвом суду (головою суду, керівником апарату суду, його заступником) у межах своїх повноважень та з питань, що належать до їх службової компетенції, згідно встановленого графіку.

 

Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.

Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

Протягом І півріччя 2025 року до Машівського районного суду Полтавської області звернення громадян не надходили (в порівнянні з аналогічним періодом 2024 року - 1).

Слід зазначити, що до суду щоденно надходять звернення громадян в телефонному режимі, відповіді на які оперативно надаються секретарями суду, секретарями судового засідання та помічниками судців.

Як свідчить аналітична інформація за минулі роки більшість громадян зверталася до суду з приводу надання інформації про рух справ, отримання роз'яснень щодо порядку звернення до суду в зв'язку з порушенням їх законних прав та інтересів, порядку встановлення фактів, що мають юридичне значення, визнання права власності на нерухоме майно (квартири, будинки, господарські приміщення), порядку стягнення аліментів, розірвання шлюбу, стягнення матеріальної та моральної шкоди та інших питань.

Слід зазначити, що робота по розгляду звернень громадян в Машівському районному суді Полтавської області ведеться на належному рівні, керівництвом суду систематично аналізується, встановлюються причини, що призводять до виникнення скарг та заяв громадян, здійснюється постійний контроль за якістю, повнотою надання відповідей заявникам та за дотриманням строків їх розгляду, вживаються заходи щодо зменшення надходження звернень.

 

Заступник керівника апарату

 

 

 

Світлана ДУЗЕНКО