Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Згідно з рішення ради суддів України від 08 серпня 2014р. №11 "Про проведення опитування громадян-відвідувачів суду" з метою здійснення аналізу стану незалежності, неупередженості та доступності правосуддя в Україні, розроблення відповідних рекомендацій для вирішення проблемних питань і удосконалення діяльності судів, органів суддівського самоврядування та інших органів судової влади проведено опитування відвідувачів у формі анкетування щодо якості функціонування суду, яке тривало з 23 по 27 листопада 2015 року.
Проведене опитування є досить корисним. Практична користь його полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття відповідних управлінських рішень, направлених на їх вирішення та удосконалення діяльності судової установи.
На веб порталі суду та інформаційних стендах суду були розміщені оголошення про заплановане опитування відвідувачів, роздруковано анкету, у вестибюлі суду розміщено скриньку для заповнених анкет.
В опитуванні взяли участь 29 відвідувачів Машівського районного суду Полтавської області.
Громадянам було запропоновано заповнити анкету (яка складалася з 12 питань щодо діяльності апарату суду).
Перш за все, відвідувачам суду потрібно було оцінити зручність умов перебування в Машівському суді, зокрема: чи достатньо в суді місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання, чистота та прибраність приміщень суду, можливість користування туалетами тощо. Як показали результати анкетування з даного питання, респонденти не відзначили для себе проблем під час відвідування суду та вважають, що в суді достатньо місць для очікування, для ознайомлення з матеріалами справи тощо, з них: "відмінно" відмітили 12 респондентів, 15 - відмітили "добре", 1- «задовільно» та 1 «незадовільно».
Беззаперечним є той факт, що на оцінку якості роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як повнота, якість та доступність інформації для відвідувачів суду: інформаційні стенди, зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань, наявність зразків документів, а також наявність необхідної інформації на сторінці суду в Інтернеті.
Так, наявна в суді інформація задовольняє усіх респондентів, з них: 9 опитаних оцінили наявність інформації в суді на "відмінно", 19 - на "добре", 1 «задовільно».
Варто відмітити, що Машівським районним судом здійснюється наповнення інформацією своєї веб-сторінки на веб-порталі "Судова влада України",вся необхідна інформація є доступною для користувачів. Стан наповнення веб-сайту суду постійно аналізується та вживаються заходи щодо розміщення необхідної інформації.
Отже, можна зробити висновок, що інформативна робота щодо діяльності суду ведеться на достатньому рівні.
Крім того, відвідувачам запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду : дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність отримання повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість затримки/перенесення судових слухань тощо .
Так, 13 респондентів відмітили “відмінно”, 15 респондентів- “добре”, 1 «задовільно».
На питання щодо незалежності та неупередженості при розгляді справ- 5 респондентів відмітили “скоріше так”, 18- “так” та 3 –“важко сказати”, 3 відмітили «ні».
Запровадження та підтримання серед працівників суду традиції ввічливого та привітного спілкування з представниками сторін та іншими відвідувачами, а також щирого бажання допомогти кожному, хто звертається з тих чи інших питань, в межах компетенції суду, – всі ці кроки впроваджувалися та впроваджуються в суді з метою створення суду для людей, для захисту їх прав, свобод та інтересів.
Сумлінність у роботі, дотримання високої культури спілкування та етикету, належний зовнішній вигляд є важливими складовими поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави під час виконання службових обов'язків, з урахуванням яких громадськість оцінює чесність, неупередженість та ефективність діяльності державної служби взагалі і кожного державного службовця зокрема.
Тому, учасникам опитування запропоновано підтвердити певні ствердження що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів суду коректно та ввічливо та судді та працівники суду однаково (без упереджень) ставляться до чоловіків та жінок (сторін по справі, свідків тощо).
- зі ствердженням, що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів суду коректно та ввічливо цілком погоджуються 26 опитаних, 2-«скоріше так» та 1 –«важко сказати»;
- 27 респондентів цілком погоджуються зі ствердженням, що судді та працівники суду однаково (без упереджень) ставляться до чоловіків та жінок (сторін по справі, свідків тощо). 2 відмітили- «важко сказати».
Щодо оцінки ефективності виконання суддями своїх функціональних обов’язків (дотримання процедур відкриття провадження у справі, забезпечення доказів, забезпечення позову), то 24 респондетів відмітили – “так”, 1 –“скоріше так”, 1 «скоріше так», 3 «важко сказати».
Зі ствердженням, що суд прийняв (прийме) справедливе рішення, цілком погоджується 22 респондентів, не погоджуються 1, «важко сказати»- 4, «скоріше так»-2.
По наявності фактів корупційних дій та хабарництва суддів та працівників суду, 29 опитаних не виявляли даних фактів.
На питання, чи довіряєте суду , в якому розглядається справа , 26 респондентів відмітили - так, 2 скоріше так та 1- «скоріше ні».
І нарешті, на питання чи довіряєте взагалі судовій владі України ,15 респондентів відмітили -так, 5- скоріше так, 2- скоріше ні, 5 важко сказати, 2-ні.
Підсумовуючи викладене, можна дійти висновку, що організація роботи апарату у Машівському районному суді здійснюється в цілому на достатньому рівні. Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні
Вважаю за необхідне даний аналіз обговорити на оперативній нараді працівників суду.
Керівник апарату суду В.В.Качало