flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз проведеної роботи по зверненнях громадян у Машівському районному суді Полтавської області за I півріччя 2020 року

02 липня 2020, 14:33

           Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності районного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів, однією з форм зміцнення і розширення зв’язків з широкими верствами населення, дійовим засобом у розвитку України як правової держави.

          Право громадянина на звернення закріплене в ст. 40 Конституції України, Законі України «Про звернення громадян», Указі Президента України  від 07.02.2008 р.              № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законі України «Про статус народного депутата України», Законі України «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Законі України «Про уповноваженого Верховною Радою України з прав людини», Європейській конвенції по правах людини.

          Право громадян звертатися особисто, а також направляти індивідуальні або колективні звернення  є одним з важливих засобів прояву суспільно-політичної активності громадян, зацікавленості у суспільних справах, захисті власних прав, можливості  поліпшувати роботу органів державної влади.

          Особистий прийом громадян у Машівському районному суді Полтавської області здійснюється головою суду,  керівником апарату суду, заступником керівника апарату та відповідальними працівниками апарату суду у встановлені дні прийому.  Графік прийому громадян розміщений у приміщенні суду на дошці оголошень та на офіційному вебсайті суду.

         Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.

          Відповідно до Розпорядження голови Машівського районного суду Полтавської області від 16 березня 2020 року № 1 «Про встановлення особливого режиму роботи суду на час карантину та впровадження  протиепідемічних заходів» проведення особистого прийому громадян керівництвом суду припинено.

          Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства.    

          Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог чинної «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 348 зі змінами.                                    

         Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в  автоматизованій системі документообігу суду в журналі вхідної кореспонденції. Голова суду проводить в день надходження до суду попередній розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до компетенції суду та конкретних  осіб, які будуть здійснювати розгляд звернення. Після чого звернення передаються особі відповідальній за організацію роботи по зверненнях громадян для реєстрації  відповідного звернення. Попередній розгляд звернень та строк їх надходження до безпосередніх виконавців не  перевищує одного робочого дня.

         Звернення громадян, що надходять до суду, підлягають обов’язковій класифікації за видами, встановленими статтею 3 Закону, а саме: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.

         Протягом I півріччя 2020 року до Машівського районного суду Полтавської області надійшло 2 письмових звернення (в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року - 4), а саме :

          - 24.03.2020 року стосовно прийняття рішень щодо здійснення заходів із запобігання поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 під час карантину в суді ;

          -   26.05.2020 року щодо надання копії судового рішення по  справі.

           Всі звернення, що надійшли до суду розглянуті своєчасно. В загальній кількості звернень громадян відсутні такі, терміни розгляду яких були порушені. По фактах, викладених у зверненнях громадян, проводилася перевірка, за результатами якої, заявникам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснені положення чинного законодавства.

            Слід зазначити, що протягом I півріччя 2020 року скарги  на дії суддів та працівників  апарату суду не надходили.

         Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату. З метою покращення даної ділянки роботи суду, на оперативних нарадах працівників апарату суду обговорюються аналізи роботи зі зверненнями громадян, питання щодо етики поведінки працівників суду, заходи, які створюють можливість запобігати виникненню ситуацій, що породжують негативні звернення чи скарги громадян. 

 

 

Заступник керівника апарату                                                                                  С.А.Дузенко